پیام ریاست دانشگاه به مناسبت گرامیداشت روز استاد

 | تاریخ ارسال: 1403/2/11 | 

بسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

«بهترین مشوق برای گسترش علم، تکریم دارنده علم است و اساتید دانشگاه‌ های ما، برجستگان و نخبگان مراکز پژوهش ما،  در زمره کسانی هستند که برجستگان علمی و نخبگان علمی به حساب می آیند.»
مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای
 
والا نگشت هیچ کس و عالِم
نادیده مر معلمِ والا را


دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت معلم انقلاب اسلامی، استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری، فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به مقام والا و مرتبت رفیع معلمان، استادان و اندیشمندان ایران اسلامی است. استادان و دانشمندان معظمی که آثار ماندگار و همت بلند ایشان در عرصه علم و دانش همواره جلوه گاه فرهنگ متعالی و معرّف دیرینگی و پیشاهنگی امر تعلیم و تعلّم در این سرزمین بوده است.
   استادان و دانشگاهیان ایران اسلامی همواره در آگاهی بخشی و بصیرت افزایی پیشرو بوده و در ادوار تاریخ معاصر کشورمان اعم از دوران نهضت شکوه مند انقلاب اسلامی، دوران جهاد و  دفاع مقدس و گستره علم و نوآوری و مقابله با تحریم های ظالمانه همواره حضوری موثر و پیشتاز داشته و نقشی ماندگار برجا گذاشته اند. دانشگاهیان فرهیخته ایران اسلامی همواره با موقعیت شناسی و آگاهی از اقتضائات ملی در برابر هجوم بیگانه قد علم کرده و توانسته اند نقشه شوم دشمنان میهن اسلامی را نقش بر آب کنند. تلبیس دشمنان این مرز و بوم در ترور دانشمندان و نخبگان علمی نشانه همین مبارزه آگاهانه، مستمر و آزادیخواهانه استادان و دانشگاهیان ایران اسلامی است که ثمرات آن را امروز در جای جای جهان مشاهده می کنیم. همچنان که اینک خیزش جهانی دانشگاهیان در برابر نظام سلطه و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم غاصب و کودک کُش اسرائیل که برخاسته از فریاد دادخواهی و استکبارستیزی و عدالت طلبی دانشجویان آگاه و بیداردل ایران است، نقاب از چهره دموکراسی ساختگی آمریکایی-صهیونیستی برداشته است.
  جامعه ایرانی که جهان بینی اسلامی را مبنای شئون گوناگون زندگی خود قرار داده است، خواهان آن است که نظامی آموزشی متناسب با مبانی و ارزش های اسلامی داشته باشد تا با تربیت متفکران و مدیران به ترویج، تعمیق و تعمیم آن در جامعه اسلامی مبادرت ورزد. احیای هویت تمدنی و پیشرفت جمهوری اسلامی، مستلزم رشد متوازن و همه جانبه ابعاد علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور است که در مسیر تعالی آن، استادان دانشگاه نقش پیشران و موتور محرکه را برعهده دارند. امروز وظیفه همه ما سرلوحه قرار دادن جهاد علمی در رفع موانع پیشرفت میهن اسلامی و تلاش در جهت ایجاد روحیه خودباوری و فراگیری و تولید علم نافع میان دانشجویان و شکل­‌دهی به فعالیت­های نوآورانه و پیشتاز اسلامی بر پایه تقویت خلاقیّت و نوآوری در علم و رشد مکارم اخلاق و فضایل اسلامی و کیفی­سازی و مهارت‌افزایی برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و رسیدن به مرجعیت علمی و توسعه اثربخش و الهام‌آفرین همکاری‌های علمی در سطح منطقه‌ای و جهانی است.
  اینجانب ضمن تکریم و گرامی داشت روز معلم امیدوارم با استعانت از درگاه الهی دوشادوش یکدیگر در محیطی علمی، امیدآفرین، پُرتلاش و اسلامی بتوانیم نسلی بادانش، آگاه، مومن، کاردان، پُرتلاش و متعهد برای آینده میهن اسلامی بپروریم و در راه نیل به آرمان‌های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گامی مؤثر برداریم.

 
دکتر علی حسن ­بیگی
رئیس دانشگاه خوارزمی
 اردیبهشت ۱۴۰۳


 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 2791 بار   |   دفعات چاپ: 7 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر