تفاهم نامه اجرای پروژه های علمی، پژوهشی وآموزشی بین دانشگاه و سازمان آب منطقه ای استان البرز  تفاهم نامه اجرای پروژه های علمی، پژوهشی وآموزشی بین دانشگاه و سازمان آب منطقه ای استان البرز 

 | تاریخ ارسال: 1400/4/27 | 
به گزارش روابط عمومی، دانشگاه خوارزمی و سازمان آب منطقه ایی  استان البرز در انجام  فعالیت های مشترک سبقه ایی چندین ساله داشته اند و اکنون با توجه به مسئله بحران آب  در کشور، تفاهم نامه ایی  در راستای ضرورت دانش محور شدن فعالیت های این سازمان و اجرایی شدن پروژه های علمی  با استفاده از نیروهای متخصص دانشگاه و صنعت  بین دانشگاه خوارزمی و شرکت  آب منطقه ای استان البرز در تاریخ ۲۶ تیرماه سال ۱۴۰۰ منعقد شد.
 محورهای این تفاهم نامه؛ گسترش همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی، پیشنهاد طرح های مطالعاتی و آموزشی با هدف ارتقاء مطالعات و طرح های علمی و آموزشی مرتبط با وظایف و بهره گیری از امکانات و توانمندی های علمی، مشورتی مشترک فی مابین دانشگاه و شرکت آب منطقه ایی استان البرز، تشکیل کمیته های علمی و فنی مشترک به منظور پشتیبانی تکنیکی انجام، بررسی، برنامه ریزی و تدوین طرح های مورد نیاز در سطح ملی و بین المللی و معرفی توانمندی های دانشگاه و شرکت به سایر دستگاه ها یا ارگان ها می باشد.
در این جلسه دکتر حبیبی ریاست دانشگاه ، تفاهم نامه فی مابین را  از مصادیق ارتباط دانشگاه با صنعت  نامید و تصریح کرد؛ دانشگاه بیش از همیشه توان فکری خود را به سمت پاسخگویی به نیازهای جامعه سوق دهد و باید در زمینه حل مشکل بحران آب در سطح کشور و استان، پروژه های کلان با مشارکت تمام دستگاه های مربوطه تعریف شود و در کارگروهای شورای سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور مطرح گردد. وی گفت؛ این همکاری ها می تواند موفقیت و برکت به همراه داشته باشد و به نحوی که بتوانیم با استفاده از فناوری های بومی گامی  در حل مشکل بحران آب در استان برداریم. حبیبی تاکید کرد ؛ دانشجویان دکتری و ارشد سربازان اصلی این همکاری ها هستند و به دلیل شرایط بیماری کرونا نتوانستیم از حضور آن ها در این جلسه  بهره مند شویم. امید است که پس بهبود وضعیت بیماری این گونه جلسات با حضور دانشجویان برگزار گردد. سپس مهندس نجفیان ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ایی استان البرز نیز ضمن تشکر از همکاری هایی که دانشگاه خوارزمی با  شرکت آب منطقه ایی استان البرز داشته است، گفت: دانش های قبلی پاسخگوی نیازهای فعلی منطقه در خصوص حل بحران آب نیستند و با استفاده از پتانسیل های علمی دانشگاه باید این دانش ها را به روز کنیم و از سوی دیگر نیز با فرهنگ سازی، نگاه مردم را به صرفه جویی آب معطوف سازیم. نجفیان تصریح کرد؛ این سازمان از هر ایده ، پروژه و برنامه ایی که توسط دانشگاه ارائه شود استقبال خواهد کرد. درپایان این تفاهم نامه توسط رئیس دانشگاه خوارزمی و مدیرعامل شرکت آب منطقه ایی استان البرز امضاء شد.   


 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 2028 بار   |   دفعات چاپ: 192 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر