میزان رأی ملت است. « امام خمینی» میزان رأی ملت است. « امام خمینی»

 | تاریخ ارسال: 1400/3/25 | 
شرکت درانتخابات نماد مردم سالاری دینی و حق قانونی و طبیعی است که باید از آن برای تعیین سرنوشت خود و جامعه بهره گرفت. جامعه پویا و با نشاط جامعه ای است که مردم فعالانه در مسائل و امور کشور حضور و مشارکت فعالانه دارند و هرجا لازم دیدند نقش خود را ایفا می می کنند از جمله مهمترین نقش آفرینی مردم در رقم زدن سرنوشت خود و جامعه شرکت در انتخابات است. امام خمینی(ره) در این باره می فرماید: «امروز شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نه فقط یک وظیفه اجتماعی و ملی است، بلکه یک وظیفه شرعی اسلامی و الهی است که شکست در آن، شکست جمهوری اسلامی است که حفظ آن بر جمیع مردم از بزرگترین واجبات و فرائض است و وسوسه در آن از شیطان بلکه عمال شیطان بزرگ است. چنانچه سستی بکنند، کسانی که می خواهند این کشور را به باد فنا بدهند ممکن است پیروز بشوند. باید همه شما , همه ما , زن و مرد , هر مکلف همان طور که باید نماز بخواند , همان طور باید سرنوشت خودش را تعیین کند.» 
مردم موتور اصلی حرکت جامعه و تضمین کننده سعادت، رشد و تعالی و پویایی جامعه اند و بی حضور و مشارکت آنان، اهداف متعالی اسلام و جامعه اسلامی هرگز تحقق نخواهد یافت. انتخابات آینه تجلی حضور و مشارکت ملت در تعیین سرنوشت خویش است که  مردم در آن، فرهنگ و رشد خود را به نمایش می گذارند. این حضور و مشارکت نشانگر دو چیز است: تدبیر و عشق. تدبیر سخن از عقل است و عشق باوری قوی به ایران و آرمان های مقدس انقلاب اسلامی و شهدا.
مقام معظم رهبری انتخابات را از مهم ترین مظاهر مردم سالاری دینی می نامد و می فرماید:  «انتخابات جلوه‌ بسیار زیبا و جذاب مشارکت عمومی است؛ مؤثرترین وسیله برای این است که هر فردی بتواند آرمان‌ها و خواست‌ها و مطلوب خود را در قالب اجرایی قرار دهد و آن را به تحقق نزدیک کند (مقام معظم رهبری۱۱/۲/۱۳۸۴).
یقینا شکل‌گیری دولتی کارآمد و انقلابی  گامی مهم در برابر فشار حداکثری نظام سلطه و استکباری و گامی بلند برای عملی شدن بیانیه گام دوم انقلاب و گام‌های بعدی آن تا تحقق تمدن نوین اسلامی است،به همین مناسبت از اقشار دانشگاهی برای شرکت در انتخابات برای حضوری پرشور دعوت می نماید.


 
عزیزاله حبیبی
  رئیس دانشگاه خوارزمی
                                                                                                                      



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 2975 بار   |   دفعات چاپ: 210 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر