بررسی آموزش پساکرونا در نشست شورای معاونین و روسای دانشکده ها بررسی آموزش پساکرونا در نشست شورای معاونین و روسای دانشکده ها

 | تاریخ ارسال: 1400/3/11 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، نشست شورای معاونین و روسای دانشکده های دانشگاه خوارزمی روز شنبه ۸ خرداد با حضور رئیس دانشگاه، معاونین و مدیران ستادی و روسای دانشکده ها در سالن غدیر کرج برگزار شد.
دکتر حبیبی رئیس دانشگاه در ابتدای مراسم گفت: برگزاری این نشست مبدا ورود به فعالیت های کاری و آغاز حرکت ها و برنامه های جدید است و باید جدی تر و فعال تر از گذشته به برنامه ریزی و حضور درحوزه های کاری بپردازیم . دکتر حبیبی با اشاره به مسائل بازگشایی و حضور دانشجویان و پاسخ به مطالبات به حق و به روز آنان از جمله حق استفاده از کلاس، خوابگاه  و نرم افزارها و... خواستار فعالیت تمام قد دانشکده ها برای مرتفع نمودن این مطالبات شد. وی همچنین به اجرای مصوبه هیات مدیران و بازطراحی تشکیلات دانشگاه و استقرار فعالیت های آموزشی در تهران و استفاده از ظرفیت ها بر اساس پیشنهادات و نیازهای موجود و اجرای برنامه راهبردی پرداخت و افزود؛ موضوعاتی مثل ارتقاء دانشگاه و تغییر فرهنگ کاری بر اساس شاخص های نظام و تعریف ماموریت گرایی دانشکده ها، و تامین به موقع بودجه  موجب تسهیل در در انجام ماموریت ها می شود. وی همچنین بر ارتباط با دستگاه های مرتبط با فعالیت های کاری هر بخش و انعقاد تفاهم نامه تاکید کرد.
دکتر حبیبی در بخش دیگری فعال شدن بخش خیرین و دانش آموختگان و حضور جدی تر اعضای هیات علمی و غیرهیات علمی و حضور تمام وقت مدیران در محل کار و پاسخگویی حضوری به نیازهای دانشجویان را ضروری دانست. در پایان رئیس دانشگاه خوارزمی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری  و مشارکت مسئولین دانشکده ها در تهییج دانشجویان برای حضور حداکثری در انتخابات تصریح کرد؛ امیدوارم سال ۱۴۰۰ دانشگاه بتواند به برنامه عملیاتی تعریف شده و موفقیت روز افزون دست یابد. 
در ادامه آقای دکتر عبداللهی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی به مسایل مهمی از قبیل؛ برنامه ریزی دقیق و همه جانبه در تامین سلامت و صحت برگزاری امتحانات پیش رو و رفع اختلالات ایجاد شده به دلیل قطعی برق و گفت: تدابیر لازم توسط گروه ها برای ثبت نام مصاحبه دکتری و آزمون جامع دکتری در تیرماه انجام شده است تا از فرصت تابستان برای برگزاری دروس عملی استفاده شود. وی در پایان بر پیگیری  و به روز رسانی پایان نامه ها و نظارت  بر دفاع رساله ها طبق زمانبندی اعلام شده تاکید کرد و گفت: تاریخ ۳۰ شهریور  بعنوان آخرین مهلت دفاع پایان نامه و ۲۴ شهریور آخرین زمان ثبت نام برای دفاع می باشد.
در ادامه حاضرین  به بیان مسائل و مشکلات از جمله؛ کمبود فضا آموزشی در برخی دانشکده ها، بودجه پایان نامه ها، شیوه نامه های جذب دانشجویان پست دکتری، مصاحبه حضوری دکتری  و... با معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مطرح نمودند.
حجت الاسلام والمسلین هاشمی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تاکید بر ضرورت ارج نهادن و تقدیس جویندگان علم و جایگاه والای دانش اندوزی در مکتب اسلام، دانشجویان را حاجیان علمی نامید. وی  افزود؛ با توجه به شکاف ایجاد شده به دلیل تعطیلی های اخیر کارفرهنگی در دانشگاه و  فعالیت های تشکل های دانشجویی کمرنگ شده است بنابراین اساتید باید تجربیات فرهنگی خود را به اعضای تشکل های دانشجویی منتقل کنند تا پویایی خود را بازیابند. هاشمی در ادامه با اشاره به ایجاد فضای نشاط در پیشواز از دانشجویان و تدارک فعالیت های فرهنگی و برنامه ریزی دقیق و جدی تر بخصوص برای خوابگاه ها، همگان را به حضور و مشارکت در انتخابات دعوت کرد.
در ادامه نشست دکتر مجلس آراء معاون اداری مالی و توسعه منابع انسانی گفت؛ تنخواه دانشکده ها در این هفته ابلاغ می شود و روسای دانشکده ها براساس تنخواهی که به آن ها تخصیص داده می شود می توانند مسائل مالی خود را بطور مستقل تدبیر کنند.
معاون اداری مالی دانشگاه در خصوص پرداخت و عدم پرداخت حق مصاحبه ها گفت؛ اگرحق مصاحبه به دانشکده ایی داده نشده رئیس آن دانشکده به امور مالی مراجعه و اطلاع دهد، همچنین مبلغ ۲۵ درصد حق مصاحبه به دانشکده ها اختصاص داده شده است. وی از روسای دانشکده ها خواست تا تلاش خود را برای اخذ درآمد تخصصی بیشتر کنند تا از این طریق بتوان بخشی از هزینه ها تامین شود، در ادامه دکتر میرطاهری در پاسخ به پرسش تسهیل روند واریزحق داوری از طریق درگاه پرداخت گفت؛ در بخش سامانه مشکلات مرتفع شده و درگاه پرداخت در سایت فعال است. این نشست با پاسخ به سایر پرسش های حضار در جلسه توسط رئیس دانشگاه و معاون محترم مالی، اداری و منابع انسانی به پایان رسید.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1861 بار   |   دفعات چاپ: 209 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر